پرش لینک ها
گوگل دیسکاور چیست

گوگل دیسکاور چیست؟

گوگل دیسکاور یک سیستم عالی و کاربردی برای شما است که می‌تواند بدون نیاز به آنکه سرچ کنید مطالب مورد علاقه شما را در اختیارتان بگذارد. اگر به کسب اطلاعات کامل‌تر در این زمینه علاقه‌مند هستید و می‌خواهید بیشتر در مورد این سیستم بدانید با ما تا انتها همراه باشید.

گوگل دیسکاور یک نوعی سرویس موبایلی است که توسط شرکت گوگل ارائه می‌شود. این سرویس می‌تواند به شما کمک کند تا محتوا و مطلبی را جست‌وجو و پیدا کنید که حتی خودتان هم نمی‌دانستید به آن نیاز دارید. جالب بدانید در این روش جست‌وجو نیازی به که شما خودتان مطلبی را سرچ کنید. زیرا اگر این سرویس به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد می‌تواند خودش این کار را برای شما انجام دهد.

گوگل دیسکاور چگونه کار می‌کند؟

این سیستم به این صورت کار می‌کند که بر اساس سابقه جست‌وجوی شما در گوشی موبایل یک سری محتوا را به شما پیشنهاد می‌دهد. باید گفت که گوگل دیسکاور اساس کار خود را طبق فعالیت‌های شما در اینترنت و وب، برنامه‌هایی که دارید همین‌طور موقعیت مکانیتان، مشخص می‌کند.

پس نتیجه می‌گیریم شما با توجه سرچ موضوعاتی که علاقه دارید یک پروفایل شخصی برای خود می‌سازید که گوگل دسکاور از آن‌ها الهام می‌گیرد. به همین دلیل متوجه می‌شود چه موضوعاتی را به شما نشان دهد و چه موضوعاتی را نادیده بگیرد.

به طور کلی گوگل دسکاور یک سیستم هوشمند است که می‌تواند متناسب با سابقه شما در جست‌وجو همچنین سرچ، میزان علاقه‌تان را به موضوعات مختلف بررسی کند در نهایت این محتواها به بهترین حالت که مورد نیازتان است در اختیار شما قرار دهد. البته تمام این فرایند توسط خود سیستم انجام می‌شود.

چگونگی بررسی گزارش گوگل دیسکاور

برای بررسی و گزارش سایت خود از طریق گوگل دیسکاور بهترین راه استفاده از سرچ کنسول است؛ زیرا می‌تواند اطلاعات را به راحتی در اختیار شما قرار دهد. برای انجام این کار ابتدا باید وارد سرچ کنسول شوید. سپس در منوی سمت چب گزینه performance را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار روی گزینه discaver بزنید و عملکرد سایت خود را در این قسمت مورد بررسی قرار دهید.

تاریخچه راه‌اندازی گوگل دیسکاور

تاریخچه این سیستم به سال 2012 برمی‌گردد. یعنی زمانی که گوگل یک سرویس مشابه به نام goole now را معرفی کرد. این سیستم قادر بود که اتفاقات روز را برای شما به نمایش بگذارد. به‌علاوه می‌توانست رویداردهای ورزشی یا مناسب‌های ثبت شده در تقویم را در اختیار شما قرار دهد. به طور کلی این سیستم بدون دریافت ورودی، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربر بگذارد. در واقع باید گفت goole now خودش جست‌وجوی کاربران را انجام می‌داد.

اما بعد از مدتی گوگل تصمیم گرفت قابلیت این سیستم را به دستیار گوگل یعنی snapshot منتقل کرد و در نهایت در سال 2018 گوگل سرویس دیسکاور را معرفی کرد و تمام امکانات سیستم قبلی به‌علاوه امکانات جدید را به آن منتقل کرد.

نکات مورد نیاز برای دیده شدن در گوگل دیسکاور

برای دیده شدن محتوای خود در گوگل دیسکاور، تنها کافی است تمام نکاتی را که برای سئو محتوای خود در سایت انجام دهید برای این سیستم نیز به کار ببرید. به طور کلی نیاز نیست فعالیت خاصی برای دیده شدن در دیسکاور انجام دهید. تنها نیاز است محتوای خود را جذاب بنویسید به علاوه مخاطبان هدف خود را بشناسید و متناسب با آن‌ها موضوع انتخاب کنید. در ادامه بعضی از نکات مهم در این زمنیه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تولید محتوای ارزشمند

محتوا مهم‌ترین قسمت کار شما در گوگل دیسکاور است. شما باید محتوا را به گونه‌ای بنویسید که کاربر بتواند به جواب‌های سوال‌های خود برسد. اگر محتوا به این صورت نوشته شود جذابیت لازم را برای کاربرد دارد. همچنین مورد علاقه گوگل دیسکاور قرار می‌گیرد.

محتوای‌های قبلی خود را ارتقا دهید

مهم‌ترین نکته‌ای ه می‌توانید از طریق آن به گوگل دیسکاور برسید این است که محتوایی بنویسید که از همه بهتر باشد. اگر زمینه کاری شما در خاص است، شرایط برای شما راحت‌تر به  نظر می‌رسد. اما اگر موضوعات محتواهای شما عمومی است کار سختی را پیش رو دارید و باید سعی کنید یک محتوای جامع و منحصربه‌فرد بنویسید؛ زیرا رقبای شما بسیار زیاد هستند. به‌علاوه محتوای‌های قبلی خود را ارتقا دهید و آن‌ها را بهتر کنید.

علاوه بر موارد گفته شده نیاز است شما باید سعی کنید از تمام سوالاتی که کاربر در زمینه کاری شما دارد، آگاهی داشته باشید. همچنین این سوالات را به صورت کامل ساده و قابل فهم در محتوای خود توضیح دهید به طوری که کاربردی و جامع باشد. استفاده  از تکنیک‌های داستان‌سرایی و همچنین تصاویر زیبا و جذاب می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند.

بررسی رقبا نیز از اهیت بسیار زیادی برخوردار است. به این صورت که شما باید ببینید در گوگل دیسکاور چه کسانی بیشتر دیده شده‌اند. سپس محتواهای آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و ببینید از چه ویژگی‌هایی استفاده کرده‌اند. در نهایت از ایده‌های آن‌ها ایده بگیرید و برای بهبود محتوای خود استفاده کنید. البته کپی کردن ویژگی‌های محتوا رقبا درست نیست و کمکی به شما نمی‌کند.

نوشتن مطالب بروز

استفاده از مطالب بروز در زمینه کاری شما می‌تواند کمک بسیار زیادی به دیده شدن محتوایتان در گوگل دیسکاور بکند. به این دلیل که گوگل دیسکاور به عادت‌ها و علایق کاربران خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهد و در صورت هر گونه تغییر در آن‌ها به کاربر پیشنهادهای جدیدی می‌دهد. به همین دلیل بروز شما می‌تواند در دیده شدنتان نقش بسیار زیادی داشته باشد.

کلام پایانی

همان‌طور که از متن متوجه شدید سیستم گوگل دیسکاور یک سیستم عالی است که در سال 2018 به مردم معرفی شد و مدل جدید سیستم‌های قدیمی به شمار می‌رود. این سیستم با توجه به علایق کاربران خود محتواهایی را در اختیارشان می‌گذارد بدون اینکه آن‌ها در این زمینه سرچی انجام داده باشند. برای آنکه بتوانید در این سیستم دیده شوید باید سعی کنید محتوای جامع و کامل در اختیار کاربران قرار دهید به طوری که به سوالات خود در زمینه مورد نظرشان برسند.