پرش لینک ها
ست های اداری دارای چه مواردی هستند

ست های اداری دارای چه مواردی هستند؟

ست‌های اداری یکی از مهم‌ترین موارد مورد استفاده در شرکت‌ها و ادارات به شمار می‌روند. به عبارتی بدون ست‌های اداری بسیاری از کارها در ادارات پیش نمی‌رود. اما مهم اینجاست که در چاپ این ست‌ها باید یک سری نکات را رعایت کرد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد چاپ ست اداری، انواع آن‌ها و چاپ‌هایی که برایشان مورد استفاده قرار می‌گیرد، صحبت کنیم. ست‌های اداری از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که در ادامه بعضی از انواع آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • کارت ویزیت

کارت ویزیت شامل اطلاعات تماسی و ارتباطی شرکت شما هست. به همین دلیل برای ارتباط با مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • پاکت‌نامه

پاکت‌های ‌نامه شامل سربرگ شرکت شما هستند و برای ارسال نامه‌های رسمی، اخطار، اسناد رسمی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • کاورهای پرونده

کاروها یکی دیگر از ست‌های اداری به شمار می‌روند که کارشان محافظت و مرتب‌سازی اسناد اداری و پرونده‌های مربوط به شرکت است.

  • سربرگ و تمبر

سربرگ‌ها داری لوگوی شرکت یا اداره شما هستند و بیشتر برای نوشتن از اطلاعات شرکت، محاصبات و نامه‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمبر شرکت نیز که برای ارسال مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز ممکن است دارای اطلاعات تماس و لوگوی شرکت باشد.

  • برچسب‌ها

برچسب‌ها نیز حاوی لوگوی شرکت هستند و برای محصولات ارسالی و غیره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • قلم، خودکار و …

این موارد نیز از ست‌های اداری به شمار می‌روند و برای نوشتن اطلاعات، نامه‌ها و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است بر روی این وسیله‌ها نیز لوگو و اطلاعات تماسی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای چاپ ست اداری باید به چه نکاتی دقت کرد؟

در چاپ ست اداری باید به یک سری نکات دقت کنید که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • طراحی زیبا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به هنگام چاپ ست اداری به آن دقت کنیم این است که طراحی زیبا، منحصربه فرد و جذب کننده است. به همین دلیل اگر احساس می‌کنید توانایی انجام چنین طراحی را ندارید حتما به یک طراح گرافیک حرفه‌ای سفارش بدهید.

  • کیفیت تصاویر

در صورتی که بر روی ست اداری شما تصویری وجود دارد به هنگام چاپ به این نکته دقت کنید که با بهترین حالت ممکن بر روی ست ثبت شود. به صورتی که بعد از چاپ سیاه یا کدر نباشند.

  • برخورداری از اندازه مناسب

کارت ویزیت، پاکت نامه و دیگر موارد موجود در ست اداری باید دارای اندازه درستی باشند به طوری که بتوان به راحتی از آن‌ها استفاده کرد. پس به هنگام چاپ ست اداری به این نکته دقت کنید.

  • تایپوگرافی مناسب

سعی کنید به هنگام طراحی ست اداری از فونت زیبا و جذاب همچنین ترازبندی مناسب استفاده کنید. این کارها باعث منحصربه فرد شدن ست‌های اداری شما و جذب مشتری می‌شوند.

  • رنگ‌ای مناسب

رنگ نقش بسیار مهمی در زیبایی ست دارد. به‌علاوه نباید از قدرت روانشاختی رنگ‌ها چشم‌پوشی کرد. شما باید متناسب با کار و حرفه‌ای که دارید رنگی را انتخاب کنید که بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب دارد و باعث افزایش مشتری می‌شود.

  • کاغذ باکیفیت

کاغذ باکیفیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا اگر کاغذ مرغوبیت لازم را نداشته باشد نه تنها به خوبی چاپ روی ان صورت نمی‌گیرد بلکه به سرعت نیز از بین می‎رود.

  • گلاسه کردن کاغذ

این کار هم به زیبایی ست اداری می‌افزاید و هم منجر به حفاظت آن و افزایش مقاومتش می‌شود.

  • درست بودن غلط‌های املایی

بعضی از ست‌ها اداری دارای یک سری متن هستند؛ توجه به املای جملات به کار رفته در ست‎ها از اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل قبل از چاپ حتما به غلط املایی دقت بالایی داشته باشید.

تمامی مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شده برای چاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و شما به هنگام خرید ست اداری نیز باید به این نکات دقت کنید.

چند نوع چاپ برای ست اداری وجود دارد؟

برای چاپ ست اداری چند نوع چاپ وجود دارد که در ادامه بعضی از انواع آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • چاپ دیجیتال

در این نوع از چاپ از پرینترهای دیجیتال مخصوص برای چاب کردن ست‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاپ دیجیتال سرعت بالایی دارد و برای کسانی مناسب است که به تعداد محدودی ست اداری نیازمند هستند. باید گفت این نوع چاپ بیشتر برای کارت ویزیت و پاکت نامه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • چاپ آفست

اگر به مقدار زیادی ست اداری نیاز دارید بهترین کار استفاده از چاپ آفست است. در این نوع چاپ یک قالب انتخاب می‌شود سپس بر روی کاغذهای مورد نظر به چاپ می‌رسد.

  • چاپ حرارتی

از دیگر انواع چاپ می‌توان به چاپ حرارتی اشاره کرد. این نوع چاپ بیشتر برای برچسب‌ها و کارت‌های ویزیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. طی چاپ حرارتی رول چاپ با حرارت بر روی سطح کاغذ اعمال می‌شود.

  • چاپ لیزری

چاپ لیزری بیشتر برای مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هدف چاپ سریع متن یا تصاویر است. این نوع چاپ برای کاغذهای متنوع و پاکت‌نامه کاربرد بسیار زیادی دارد.

  • چاپ پانتون

این نوع چاپ بسیار دقیق است و برای چاپ لوگو با رنگ‌های بسیار زیاد مورد اسفاده قرار می‌گیرد. در طی چاپ پانتون تمامی رنگ‌ها به صورت کاملا جدا و دقیق چاپ می‌شوند و در هم ترکیب نمی‌شوند.

هر کدام از انواع چاپ مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند که شما باتوجه به نوع بودجه و هدفی که دارید می‌توانید از هر کدام از مواد گفته شده استفاده کنید.

کلام پایانی

طبق مطالب موجود در متن متوجه شدید که ست اداری چه قدر برای ادارات و شرکت‌ها اهمیت دارند. به همین دلیل باید در طراحی و کیفیت آن‌ها بیشترین کیفیت را داشته باشند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که قیمت ست اداری با توجه به مرغوبیت آن‌ها بیشتر می‌شود اما جذب مشتری نیز بسیار مهم است.